Να τα πω από την αρχή: θεωρώ τον Νόλαν έναν από τους πιο ταλαντούχους σκηνοθέτες της νέες γενιάς του Χόλυγουντ και από τους λίγους που τολμούν να πάνε την κινηματογραφική ατζέντα του λίγο πιο πέρα. Και τα δύο Batman του τα λάτρεψα και ιδίως το δεύτερο με έκανε να θέλω να συζητάω την ταινία για ώρες πάνω από ένα καλό ποτό σε ένα ήσυχο μπαρ με φίλους. Στο τρέηλερ του Inception φυσικά και έφαγα παπά. Κοντολογίς σε λίγες ταινίες έχω πάει με καλύτερη προδιάθεση. Στην περίπτωση που το ταινιάκι έστω πλησίαζε το Dark Knight ήμουν έτοιμος να αναγορεύσω τον Νόλαν σε νέο Fincher τουλάχιστον..
ΚΑΙ ΟΜΩΣ Η ΤΑΙΝΙΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΚΑΘΟΛΟΥ. Πριν εξηγήσω γιατί ας γράψω πρώτα τι μου άρεσε : Τεχνικά είναι πολύ καλογυρισμένη και μερικές σκηνές είναι χάρμα ιδέσθαι : Η σκηνή πχ με την έλλειψη βαρύτητας στο ξενοδοχείο αξίζει να μπει στο πάνθεον των καλύτερων σκηνών δράσης όλων των εποχών. Και κάπου εκεί τελειώνουν τα, κατά την άποψη μου, τα προτερήματα της ταινίας…
Νομίζω το Inception στα μάτια μου πέφτει θύμα της μεγαλομανίας του σκηνοθέτη του. Ο Νόλαν θέλει να κάνει την σπουδαιότερη ταινία του που θα αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα της στην παγκόσμια κινηματογραφική ιστορία, ένα στίγμα τόσο μεγάλο ώστε οι ιστορικοί του μέλλοντος να καταγράψουν ότι το καλοκαίρι του 2010 κυκλοφόρησε μια ταινία που άρεσε σε όλους. (Από ότι ακούω γύρω μου και με την εξαίρεση κάποιων γραφικών σαν και του λόγου μου, ίσως μάλιστα και να τα κατάφερε.)
Πώς το καταφέρνεις αυτό: Καταρχήν με το να κοπιάρεις μερικές από τις ταινίες, τα σενάρια, τους σκηνοθέτες και τα κινηματογραφικά στυλ που φτάσαν στο παρελθόν αρκετά κοντά. Δεν ομιλώ φυσικά για την προφανή επιρροή, το Μάτριξ των αδελφών Γουατκόφσκι. Στο Inception είδα κινηματογράφηση (και OST) αλλά Michael Mann, αυτοκινητοκυνηγητό αλά Ronin, μάχες στα χιόνια αλά Bond ενώ ακόμα απορώ πως όταν (σπόιλερ αλέρτ) ο νεαρός τρισεκατομμυριοστός ξεκλειδώνει το χρηματοκιβώτιο και ανακαλύπτει το παιδικό του παιχνίδι δεν φώναξε «Rosebud». Και μην αρχίσω με τον Ντειβιντ Λιντς και το σύνδρομο του τέλους των Βασικών Υπόπτων. Όλες αυτές είναι σπουδαίες ταινίες, αλλά η συρραφή τους δεν παράγει την καλύτερη ταινία όλων των εποχών. Κάνει απλά την ταινία σου αντίπαλο των Φτηνών Τσιγάρων του Ρένου Χαραλαμπίδη για τον τίτλο του ταινίας που χώρεσε τόσες πολλές αναφορές (κάποιοι κακεντρεχείς, πχ εγώ, τις λένε και μικροκλοπές) σε άλλους σκηνοθέτες.
Μια άλλη καλή ιδέα είναι να βρεις ένα υπέροχο, λαμπερό και διεθνές καστ. Στο Inception βρήκα το νέο μου αγαπημένο παράδειγμα υπερβολικά κακού κάστινγκ στην ερμηνεία της Κοτιγιάρ ενώ και ο Γουατανάμπε είναι πολύ μέτριος έως κακός. Το Χόλυγουντ πρέπει να σταματήσει να παλεύει να ενισχύσει την αξιοπιστία των ταινιών του βάζοντας σπουδαίους διεθνείς ηθοποιούς να παίξουν ρόλους που προφανώς δεν μπορούν γιατί δεν μιλούν αρκετά καλά αγγλικά. Σπουδαίος ηθοποιός είναι και ο Ντι Κάπριο, αλλά ήμαρτον ρε παιδιά με την προσπάθεια να πεισθούμε ότι μπορεί να παίξει οποιονδήποτε ρόλο στον πλανήτη. Στο Inception δεν είναι κακός, δεν είναι όμως αρκετά στιβαρός και πειστικός ώστε να ανεβάσει την ταινία ένα επίπεδο. Στο γυρισμό συζητούσαμε πχ πόσο θα προτιμούσαμε κάποιον σαν τον Kλάιβ Όουεν στον ίδιο ρόλο.
Οφείλω να ομολογήσω ότι ο Νόλαν δομεί την ταινία του σεναριακά με ακρίβεια σπουδαίου αρχιτέκτονα (όχι χωρίς ψεγάδια βέβαια- πχ αν ο Γουατανάμπε είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Σίλιαν Μέρφυ πώς δεν τον παίρνει πρέφα ο τελευταίος). Το πόνημα του όμως θυμίζει τελικά πολλά μοντέρνα αρχιτεκτονήματα : αν και άψογο τεχνικά είναι συχνά κουραστικό και κυρίως ψευτοπερίπλοκο. Μοιάζει πολύ μπερδεμένο ενώ στην ουσία είναι κυρίως πομπώδες.
Το τελευταίο θεωρώ ότι είναι ο λόγος που κάνει την ταινία τόσο επιτυχημένη με τον περισσότερο κόσμο. Βλέποντας την, νομίζεις ότι παρακολουθείς κάτι εξαιρετικά περίπλοκο και αφιερώνεις όλη σου την προσοχή… Στην πραγματικότητα και μετά από κάποιες βασικές παραδοχές το σενάριο είναι μάλλον απλό και προβλέψιμο και κυρίως αφήνει ελάχιστα πράγματα στην κρίση και στην φαντασία σου. Ωστόσο έχοντας μείνει με την πεποίθηση ότι είδες μια πολύπλοκη ταινία που τελικά κατάλαβες απολύτως ή σχεδόν απολύτως βγαίνεις από την αίθουσα νιώθοντας πολύ καλά με τον εαυτό σου και άρα με την ταινία. Επιτέλους πήρες εκδίκηση που δεν κατάλαβες γρι από την Χαμένη Λεωφόρο (μην αισθάνεσαι άσχημα, κανείς δεν κατάλαβε). Ίσως η ταινία να μην είναι από τις καλύτερες όλων των εποχών αλλά αυτό είναι σίγουρα ένα από τα καλύτερα τρικ κινηματογραφικού μάρκετινγκ στην ιστορία.
Για όλους αυτούς τους λόγους δεν μπορώ καν να κατατάξω το Inception στις ταινίες που ξεπερνούν το κινηματογραφικό είδος τους και είναι απλά σπουδαίες ταινίες. Υπάρχουν και κάποιοι φυσικά που δεν φτάνουν μέχρι εκεί και απλά θεωρούν το Inception μια καλή περιπέτεια φαντασίας, γεγονός που από μόνο του θα έπρεπε να ήταν υπεραρκετό. Αν πάρουμε μία μία τις σκηνές θα ‘χαν δίκιο. Το σύνολο όμως με κούρασε. Έπιασα τον εαυτό μου να αναρωτιέμαι πότε θα κάνει διάλειμμα πολλάκις και βρήκα την διάρκεια του αναίτια μεγάλη για σφιχτή ταινία δράσης.
Είμαι βέβαιος ότι οι περισσότεροι θα διαφωνήσετε μαζί μου. To Inception είναι από κείνες τις ταινίες/ άλμπουμ/ ιδέες/βάλεό,τιθες που με έβαλε στην λογική του να αναρωτηθώ αν στραβός είναι όλος ο κόσμος ή στραβά αρμενίζω. Εντούτοις, θεωρώ ότι η ταινία είναι κατώτερη και από το Memento και ότι ο Νόλαν τα πήγε καλύτερα όταν έπρεπε να βάλει ψυχή, νόημα και ουσία σε ένα χολυγουντιανό κατασκεύασμα (Dark Knight) , παρά όταν έπρεπε να βάλει κάτι από Χόλυγουντ στο τρισμέγιστο των δημιουργημάτων του. Θέλετε illusions, θέλετε delusions of Grandeur, η ταινία πνίγεται στη μεγαλομανία και τη φιλοδοξία του σκηνοθέτη της. Ευτυχώς για τον Νόλαν η πλειοψηφία των θεατών διαφωνεί μαζί μου και για αυτό ο καλός σκηνοθέτης θα έχει και άλλες ευκαιρίες να γυρίσει το magnum opus του . Από τη μεριά μου θα περιμένω με ανυπομονησία να βγει το επόμενο πόνημά του στις αίθουσες και θα ελπίζω να κάνει την τεράστια ταινία που πιστεύω ότι έχει μέσα του. Την έχει κερδίσει με το σπαθί του την προσδοκία μου αυτή.



D.R.I./Spike Cassidy
Ejekt Festival 2012
Sleep
The Last Drive
Middle Fingers High on Crack
Florence & The Machine
Morrissey
Noel Gallagher
A Whisper In The Noise
Adam Yauch

September 1st, 2010at 10:03(#)
"Ωστόσο έχοντας μείνει με την πεποίθηση ότι είδες μια πολύπλοκη ταινία που τελικά κατάλαβες απολύτως ή σχεδόν απολύτως βγαίνεις από την αίθουσα νιώθοντας πολύ καλά με τον εαυτό σου και άρα με την ταινία."
Ακριβώς οι σκέψεις μου για την ταινία. Πολύ κακό για το τίποτα.
September 1st, 2010at 11:16(#)
Το βασικό πρόβλημα της ταινίας είναι η ψυχρότητα που βγάζει. Σε κανένα σημείο της πλοκής δεν νιώθεις να σε ενδιαφέρει η ιστορία του De Caprio και της γυναίκας του. Ενώ μέχρι σήμερα όλες οι ταινίες του Nolan φρόντιζαν να ντύνουν το εκάστοτε story με πολύ στέρεα ανθρώπινα διλλήματα και συμεριφορές, αυτή την φορά η αίσθηση πως συμμέτεχεις σε video game είναι μεγάλη. Respect όμως σε έναν σκηνοθέτη που καταφέρνει να κάνει ένα van που πέφτει στο νερό να μοιάζει ότι πιο αγχωτικό μπορεί να συμβεί.
September 1st, 2010at 15:01(#)
[...] This post was mentioned on Twitter by Elen P, de:coded. de:coded said: " Επιτέλους πήρες εκδίκηση που δεν κατάλαβες γρι από την Χαμένη Λεωφόρο" Χαχα θεός @crack_hitler http://www.crackhitler.com/v3/31/inception/ [...]
September 1st, 2010at 17:00(#)
"Οφείλω να ομολογήσω ότι ο Νόλαν δομεί την ταινία του σεναριακά με ακρίβεια σπουδαίου αρχιτέκτονα (όχι χωρίς ψεγάδια βέβαια- πχ αν ο Γουατανάμπε είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Σίλιαν Μέρφυ πώς δεν τον παίρνει πρέφα ο τελευταίος)."
Εντάξει. Το understatement του αιώνα. Είναι αστείο. Είναι αδιανόητο να μη γνωρίζεις τον ανταγωνισμό. Το προϊόν του και σε τέτοια μεγέθη και τον ίδιο. Αστείο. Πραγματικά.
Εκτός και ήθελε να μας πει ο ποιητής ότι πατέρας και γιος είχαν τόσο κακές σχέσεις που ο γιος είχε πλήρη άγνοια. Αλλά και πάλι δε θα έπρεπε να έχουν αναρωτηθεί Ντι Κάπριο και λοιποί? Σόρι που στέκομαι τόσο επίμονα σε αυτό. Αλλά αισθάνθηκα ότι με αντιμετωπίζει σαν πεντάχρονο ο Νόλαν.
September 1st, 2010at 21:08(#)
sauton pali arese. k se mena to idio.
http://popcornnation.wordpress.com/2010/08/27/inc…
September 2nd, 2010at 05:22(#)
Το ποστ του ποπκορνεισιον ειναι χιλαριους! "Μη την δεις αν δε σου αρεσουν οι περιπλοκες και ευρηματικες ταινιες" ΧΑΑΧΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ σωστα το ινσεψιον ηταν φουλ ευρηματικη κ ψαγμενη ταινια. ΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝΟΟΟΟΟΟΟΤΤΤΤΤΤΤΤΤ
September 2nd, 2010at 13:40(#)
Epitelous, eiha arhisei na niwthw toso moni…
September 2nd, 2010at 14:49(#)
polu kalh tainia.me arese polu.tainia,kalh,polu.
:)
ps.welcome back crack.
September 2nd, 2010at 15:53(#)
Δεν σ'άρεσε για να μην σ'αρέσει. Get a grip πια, κανείς δεν νοιάζεται τι γουστάρει ο οποιοσδήποτε. Ο καθένας βλέπει ό,τι γουστάρει και χέστηκε για το αν είναι uncool που του άρεσε ή όχι. Το ρεαλιστικό ερώτημα πλέον αυτή την εποχή για τις ταινίες είναι "Αξίζει το τάδε φιλμ 8 ευρώ;" Όλα τα άλλα είναι παντεσπάνι για ξένοιαστους.
Α, και επίσης,
"Την έχει κερδίσει με το σπαθί του την προσδοκία μου αυτή."
Ποπο, κι είχε μια σκασίλα!
September 2nd, 2010at 16:52(#)
@wow
καταλαβαίνεις πόσο αυτοαναιρείσαι καθ'ής στιγμης διάβασες το κείμενο για να μου πεις πόσο δεν σε νοιάζει η άποψη μου ε;
Για να το θέσω και με όρους που εσυ με τις σκοτούρες σου κατανοείς πιότερο : το φίλμ αυτό άξιζε 5,7 ευρώ
Προφανώς και έχεις δίκιο σε αυτο : Προφανώς ο Νόλαν χέστηκε για την άποψη μου
September 2nd, 2010at 18:04(#)
Θα σε στενοχωρήσω.
Το διάβασα γιατί νόμισα ότι ήταν του Steliott και παρ'όλο που διαφωνούσα με τον τίτλο ούτως ή άλλως, το γράψιμο του Steliott ήταν δέλεαρ ωστέ να το διαβάσω. Στην πορεία όμως κατάλαβα ότι δυστυχώς δεν ήταν by Steliott.
Το 5,7 είναι χιουμοράκι;
Όλος ο κόσμος έχει ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ σκοτούρες. Αλλά απ' ό,τι φαίνεται εσύ είσαι από εκείνους που δεν έχουν τέτοιου είδους σκοτούρες και απλά θέλουν να προκαλούν για να παραμένουν στην επιφάνεια οπότε το θέμα της τιμής του εισιτηρίου προφανώς δεν σε αγγίζει και το θεωρείς άξιο ειρωνείας.
September 2nd, 2010at 19:38(#)
η αλήθεια είναι στεναχωρέθηκα.. κλαιω με γοερό δάκρυ κ για την ατυχία σου να νομίζεις ότι διαβάζεις στέλλιοττ και που δεν σάρεσε το κείμενο μου.
όσο για το λογύδριο για τις οικονομικές σκοτούρες (που νομίζω μοιραζόμαστε όλοι, αλλά δεν βγαίνουμε σε κάθε θέμα να κλαιγόμαστε με σχόλια από κάτω) άκουσα ότι ο αυτίας ψάχνει κόσμο. θα σουν χρησιμός.
αυτό μπορόω να κάνω μόνο για να σε βοηθήσω ή να περιορίσω οποιο μελλοντικό μου review στο "αξίζει τα 8 ευρώ, δεν αξίζει τα 8 ευρώ ή ίσως καλύτερα: Αξίζει τα 7 ευρώ του φοιτητικού μαλλον και τα 8 του κανονικού αλλά όχι τα 9 ευρώ του απόλλωνα" που άλλωστε είναι η νόρμα σε όσα κείμενα γράφονται για να σχολιάσουν μια ταινία.
September 3rd, 2010at 15:26(#)
@athens λες
"το σενάριο είναι μάλλον απλό και προβλέψιμο και κυρίως αφήνει ελάχιστα πράγματα στην κρίση και στην φαντασία σου."
Αν είναι ποτέ δυνατόν. Αν καθήσουμε 100 άτομα που είδαμε την ταινία, θα υπάρχουν 100 διαφορετικές απόψεις σχετικά με το τέλος της, το τοτέμ, τη βέρα, την Αριάδνη (μίτος της Αριάδνης), τον Cobb (Cobol Engineering), τον Fisher (ψαράς) κ.τλ.
Η πλοκή είναι απλή και κατανοητή, αλλά όλα από εκεί και μετά είναι στην φαντασία σου. Αυτό που εσύ κατάλαβες με τη μία, είναι αστείο να το λες. Απλά είδες μια οπτική και δεν το έψαξες παραπάνω.
Ψάξτο και θα δεις ότι η ταινία είναι για 9,5 στα 10.
Επίσης και το παρακάτω τελικά εξηγείται για εμένα.
απλά θα κάνω spoiler και δεν θέλω.
"όχι χωρίς ψεγάδια βέβαια- πχ αν ο Γουατανάμπε είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Σίλιαν Μέρφυ πώς δεν τον παίρνει πρέφα ο τελευταίος"
September 3rd, 2010at 17:22(#)
Αν και έχω δει ήδη 2 φορές το Inception στο σινεμά (από τα πιο ξένοιαστα 2μισάωρα των τελευταίων μηνών), νομίζω ότι η κριτική του sτ είναι right to the point. Για μένα πάντως και παρά τις αδυναμίες παραμένει μία πάρα πολύ καλή ταινία.
P.S. Μόνο που ψιλοδιαφωνώ για τον Dicaprio. Δεν ήταν ο πιο δυνατός του ρόλος, but still το παιδί έχει αστέρι.
September 4th, 2010at 03:54(#)
@athens
τι κάνεις? αστειεύεσαι?
you are not funny. αυτά που λες για τα ευρώ είναι άκυρα. το ινσέψιον είναι ταινιάρα και ναι αξίζει τα φράγκα να το δεις. είσαι τέρμα monolithic.
September 7th, 2010at 03:20(#)
Νομίζω ότι τώρα που γύρισε το Crack ήθελε να κάνει ντόρο και είπε να κοτσάρει στην homepage κάτι προκλητικά headlines (κι εκείνο για την ιδιοφυία του Axl σε αυτήν την κατηγορία εμπίπτει). Θα μπορούσε κάλλιστα, αντί για "Γιατί δεν μ΄άρεσε το Inception" να έχει ένα άρθρο του τύπου "Γιατί το Sandman είναι πιο ρηχό από το Σούπερ Μεγάλο Μίκι", "Γιατί τα live των Rammstein είναι τόσο φτωχικά" ή "Γιατί το Stairway to Heaven είναι τόσο υποτιμημένο".
Αυτά μου είχαν λείψει! Welcome back in all your "γραφική" glory.
September 7th, 2010at 16:06(#)
@sebastian αυτό που έλεγες θα ήταν αλήθεια αν το κείμενο είχε τίτλο "γιατί δεν είναι καλή ταινία το Inception". To "Γιατι δεν μου άρεσε.." τουλάχιστον εξόσων θυμάμαι υποδηλώνει προσωπική άποψη.
Απο κει κ πέρα, και αντίθετα από οτι πίστευα από όσα άκουγα εως τώρα, υπάρχουν και άλλοι που συμμερίζονται αυτή την άποψη, επόμενως σιγά το Inception θίξαμε όχι τον Πολίτη Κεην.
September 8th, 2010at 14:42(#)
Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ το Inception και όσον αφορά στο σενάριο και τη σκηνοθεσία και όσον αφορά στις ερμηνείες.Την βρήκα έξυπνη ταινία και πρωτότυπη.Και απλά θέλω να παρατηρήσω ότι με τον καταιγισμό των πληροφοριών, παρθενογένεση δεν υπάρχει.Ο καλύτερος "συνθέτης" ξεχωρίζει;) Εν προκειμένω, o Nolan
September 8th, 2010at 16:56(#)
egw ksanada to barry lyndon k ksexasa k inception k avatar k ola.
September 8th, 2010at 20:44(#)
re sy "just an ip" ta paidia milane gia inception kai esy petas BARRY LYNDON??? s aresei o Oscar Wilde? ta french croissant? moustaki exeis?
September 9th, 2010at 13:05(#)
τοδα χθες, η ταινια ειναι 7/10 κ οχι παραπανω
οσοι το βρηκατε 10/10 ειστε πολυ τυχεροι,ακομα βλεπετε το 7 για 10 , εχετε να δειτε πολλα '10αρια' στη ζωη σας σας ζηλευω
κ ενα (ματαιο) inception σε οσους νομιζουν οτι ειδαν την ταινια της 10ετιας κλπ κλπ κλπ
διαβαστε τα 3 στιγματα του παλμερ ελντριτς,να δειτε πραγματικο mindfuck 45 χρονια ΠΡΙΝ.ποιο ειναι αυτο ? καλα το καταλαβα.ενα παλιο σεναριο του νολαν ειναι(νοτ!)
καλα δεν ξεκιναω καν να το συγκρινω με μεμεντο.νεξτ πλιζ
September 9th, 2010at 13:09(#)
και ο αθενς ειναι spot-on στα λεγαμενα του.κ το λεω εγω που τον εχω ΚΡΑΞΕΙ σε παλαιοτερο ποστ του.εδω he hits the nail on the fucking head(το σκεφτηκα κ εγω εκει με το rosebud..τελειως lame αντιγραφη)
10/10 ?
Hey , ας τους κανει καποιος ενα 'kick' να ξυπνησουν…
September 17th, 2010at 04:32(#)
όντως το άρθρο του athens είναι πολύ σωστό, άπλα μια καλή ταινία δράσης!
σκηνοθεσία καλή, ερμηνείες μέτριες, σενάριο μέτριο, πολλά copies σε σκηνές και ουδεμιά σύγκριση με memento k mulholland!! πολύ κατώτερο σε σχέση μ'αυτα που είχα ακούσει!
6.5/10
September 17th, 2010at 15:19(#)
που ειναι ο γκουρου henry fool που εκθειαζε τετοια εποχη περυσι το αβαταρ να πει αποψη-ιερη αγελαδα?πηγε στο Hollywood ? τον πηρε κριτικο το variety ?
September 21st, 2010at 17:34(#)
Από πλευράς ταινίας ελαφρώς άνω του μετρίου.
Από πλευράς hype από τα πιο overrated πράγματα που έχω δει.
Lady Gaga μη φοβάσαι, παραμένεις το νούμερο 1.
Στο μόνο που διαφωνώ, αν και καταλαβαίνω το γιατί κάποιος θα ήθελε Clive Owen, είναι ότι ο Di Caprio δεν έκανε για τον ρόλο.
Αν και τον ψιλο-αντιπαθώ είναι πολύ καλός ηθοποιός.
Σε γενικές γραμμές athens as it really is και τα μυαλά στα κάγκελα.
November 14th, 2010at 15:54(#)
Ψτ…Η όλη ταινία είναι μια αναφορά στο ΑΝΙΜΕ του con με τίτλο PAPRIKA.
Δείτε το, είναι πολύ καλύτερο από αυτό, και τα όνειρά στα οποία εισβάλει η πρωταγωνίστρια μοιάζουν όντως όνειρα κι όχι πιστολίδι με εκρήξεις κλασσικής χολυγουντιανής πατάτας.